divendres, 8 de març del 2013

Una representació d’aturats i aturades del Club de la Feina visita l’Associació de Persones Majors Aturades (APMA) de Santa Coloma de Gramenet


En una trobada entre ambdós grups van intercanviar experiències i propostes de treball en col·laboració. Els membres dels Club de la Feina de Badia van interessar-se especialment per la creació d’una empresa de Multi-serveis (APMA SERVICES) creada a l’interior d’APMA.

Ahir dijous un grup d’aturats i aturades que participen al Club de la Feina es van trobar amb la direcció de l’Associació de personesMajors Aturades de Santa Coloma de Gramenet. Aquesta darrera ha estat protagonista en els darrers temps en el mitjans de comunicació a partir de la posada en marxa d’una empresa de multiserveis des de la mateixa associació que aconseguir donar feina als seus associats i associades. El projecte, innovador arreu de l’Estat, ha començat a donar els seus fruits és un exemple més que per “lluitar contra l’atur haurem de posar moltes dosis d’imaginació i optimisme col·lectiu” va manifestar Javier, president de l’associació. En Javier i la Manuela, secretaria de l’associació, van exposar la història de l’associació i el seu desenllaç en una empresa que comença a donar els seus primers passos. Jose, aturat i membre del Club de la feina, va preguntar al voltant dels fruits finals aconseguits per APMA, alhora que el responien que eren petits, però que n’estaven molt orgullosos dels mateixos.

Els membres del club de la feina van explicar la seva creació ara fa un mes i mig i la feina feta en la elaboració de currículums, contactes amb d’altres associacions i assemblees d’aturats i el moment inicial en el que es troba. Des de APMA es van dedicar a animar els membres del Club de la Feina a continuar en aquesta tasca d’organització, suport mutu i recerca activa de feina. Pilar Paz, membre del Club de la Feina, manifestava a la sortida de la trobada que havia estat una reunió molt positiva. “M’han demostrat que si creus fermament en un projecte, és més probable poder convertir-lo en realitat” manifestava.

El Club de la feina és una iniciativa d’un Grup d’aturats i aturades de Badia del Vallès que cerquen de manera col·lectiva la manera de millorar les seves possibilitats de trobar una feina. Cada dijous es troben al local del Carrer Menorca nº4 entre les 18:30 i les 20:00 hores i posen en comú experiències i mancances per aconseguir l’objectiu comú com és aconseguir un lloc de treball. El Club de la feina és obert a tothom que hi vulgui participar i que comparteixi els objectius comuns pel qual es va crear.

Club de la feina de Badia del Vallès
__________________________________________________________________________________
Una representación de parados y paradas del Club de la feina visita la Asociación de Personas Mayores Paradas (APMA) de Santa Coloma de Gramenet

En un encuentro entre ambos grupos intercambiaron experiencias y propuestas de trabajo en colaboración. Los miembros de los Club de la feina de Badia se interesaron especialmente por la creación de una empresa de Multi-servicios (APMA SERVICES) creada en el interior de APMA.

Ayer jueves un grupo de parados y paradas que participan en el Club de la feina se encontraron con la dirección de la Asociación de personas mayores Paradas de Santa Coloma de Gramenet. Esta última ha sido protagonista en los últimos tiempos en los medios de comunicación a partir de la puesta en marcha de una empresa de multiservicios desde la misma asociación que logró dar trabajo a sus asociados y asociadas. El proyecto, innovador en todo el Estado, ha comenzado a dar sus frutos es un ejemplo más que por "luchar contra el paro tendremos que poner muchas dosis de imaginación y optimismo colectivo" manifestó Javier, presidente de la asociación. Javier y Manuela, secretaría de la asociación, expusieron la historia de la asociación y su desenlace en una empresa que empieza a dar sus primeros pasos. Jose, parado y miembro del Club del trabajo, preguntó en torno a los frutos finales conseguidos por APMA, al tiempo que el respondían que eran pequeños, pero que estaban muy orgullosos de los mismos.

Los miembros del club de la feina explicaron su creación hace un mes y medio y el trabajo realizado en la elaboración de currículos, contactos con otras asociaciones y asambleas de parados y el momento inicial en el que se encuentra. Desde APMA se dedicaron a animar a los miembros del Club de la feina a continuar en esta tarea de organización, apoyo mutuo y búsqueda activa de trabajo. Pilar Paz, miembro del Clubde la feina, manifestaba a la salida del encuentro que había sido una reunión muy positiva. "Me han demostrado que si crees firmemente en un proyecto, es más probable poder convertirlo en realidad" manifestaba.

El Club de la feina es una iniciativa de un grupo de parados y paradas de Badia del Vallès que buscan de manera colectiva la manera de mejorar sus posibilidades de encontrar un empleo. Cada jueves se encuentran en el local de la Calle Menorca n º 4 entre las 18:30 y las 20:00 horas y ponen en común experiencias y carencias para lograr el objetivo común como es conseguir un puesto de trabajo. El Club de la feina está abierto a todos los que quieran participar y que comparta los objetivos comunes por el que se creó.

Club de la feina de Badia del Vallès